Patiëntenenquete

In het kader van de accreditatie is in 2018 voor de tweede keer een enquête gehouden om er achter te komen hoe de patiënten denken over de praktijk en de huisartsen. Dit zijn samengevat de uitkomsten:

  • 91% van de patiënten is tevreden of zeer tevreden over de behandeling door de huisartsen (landelijk gemiddelde is 87%).
  • 77 % van de patiënten is tevreden of zeer tevreden over de voorlichting en het verstrekken van informatie door de huisartsen (landelijk gemiddelde is 76%).
  • De gemiddelde wachttijd voor het consult is iets hoger dan het landelijk gemiddelde.
  • Het aantal patiënten dat tevreden is over de organisatie van het spreekuur is hoger dan het landelijk gemiddelde.

In 2015 waren de uitkomsten:

  • 88% van de patiënten is tevreden of zeer tevreden over de behandeling door de huisartsen (landelijk gemiddelde is 86,5%).
  • 75 % van de patiënten is tevreden of zeer tevreden over de voorlichting en het verstrekken van informatie door de huisartsen (dit is gelijk aan het landelijk gemiddelde).
  • De gemiddelde wachttijd voor het consult is lager dan het landelijk gemiddelde.
  • Het aantal patiënten dat tevreden is over de organisatie van het spreekuur is hoger dan het landelijk gemiddelde.